Aurora Borealis…

Patrik Oberlin

Es war schon einige Jahre mein Traum! Ich wollte Polarlichter sehen. Letzte Woche in Island war es endlich soweit! Nach einer ersten erfolglosen Nacht in der Kälte war ich zuerst ein wenig frustriert. Die Polarlichter, welche ich an diesem Abend zu sehen bekommen habe, waren kaum mehr als ein kleiner weisser Schimmer am Himmel. Am nächsten Abend hatte ich aber mehr Glück! Zuerst war die Aurora Borealis über der Gletscherlagune auch wieder nur schwach sichtbar. Plötzlich wurde es aber deutlich heller und die Lichter tanzten am Himmel. Wow! Das war ein unglaublicher Augenblick! Während ich den Auslöser der Kamera mit der rechten Hand immer und immer wieder drückte konnte ich mich mit den Augen kaum satt sehen. Der Puls ging beim mir für einige kurze Minuten höher und senkte sich erst wieder als es wieder dunkler wurde…

Was ist ein Polarlicht?
Es ist eine Leuchterscheinung, welche durch angeregte Stickstoff- und…

View original post 104 more words

Advertisements

About Random Repeat

This blog showcases articles / posts posted by other people. It shows what people do to make a difference. It displays the talents of people such as photography, writing, blogging and various other talents. Random Repeat entertains through videos and adds humour through jokes and funny gifs. It also educates with infographics, etc., and offers advice like DIY stuff and covers topics like health and motivation. It also gives a chance for people to be heard or seen again. Many times people put in a lot of effort to make their post or work stand out, but it rarely gets noticed. Random Repeat helps to get it noticed, if only a little bit more.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s